Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

niedziela, 17 kwietnia 2016

Otwarte ucho

Nakłońcie wasze ucho i przyjdźcie do Mnie, posłuchajcie Mnie, a dusza wasza żyć będzie – mówi Pan (Iz 55,3). Jezus wypowiada dokładnie to samo: Znają mój głos i idą za mną (J10,1-6). Jeśli sam Bóg zachęca nas do uważnego słuchania Jego głosu, to znaczy że coś w tym jest ważnego. A więc chodzi o życie! Problem w tym, że oprócz Boga mówi do nas sam Diabeł. Skubaniec jest na tyle bystry, że cieżko go wyczaić. Przez tysiące lat opanował do perfekcji sztukę podkładania się pod Boży głos i manipulacji. Jesteśmy w śmiertelnym niebezpieczeństwie! Łatwo możemy dać się wkręcić, okłamać i stracić życie. W tej całej walce może nam pomóc jedna zasada: Słowa, które słyszę w głowie albo w sercu, które dają mi życie, wprowadzają pokój, są od Boga. Natomiast te wszystkie, które są negatywne, które oskarżają, poniżają, obwiniają Boga albo mnie, niosą śmierć, z pewnością pochodzą od Diabła. Drzewo poznasz po owocach jego (Mt 7,20).

Nieustannie musimy czuwać i uczyć się sztuki rozeznawania: Kto teraz do mnie mówi? Najlepiej czynić to z Duchem Świętym! Może wpierw zacząć od podstawowej kwestii: Przekonaj siebie, że to jest Mega Ważne! Tak ważne jak picie i jedzenie! Przecież chodzi tu w końcu o życie!

Brak komentarzy: