Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

wtorek, 23 listopada 2010

Ogien

Jak wyczailes(as) ostatnio duzo zapodaje na temat pragnien, na temat ognia, ktory nosimy w sobie. Doskonale wiem jak trudno to sie czyta i przyswaja. Trudno, bo zycie jakie prowadzimy jest bezplociowe, odbiegajace baardzo od... I nie do konca jest to nasza wina. Wiec o co zabiega? O obudzenie sie. Tak, ten caly zasyfiony swiat nie robi nic innego, jak kolysze nas do snu. No, lepiej ujmujac sprawe za "jaja" zapodaje nam skuteczna narkoze, abysmy spali. Po co przychodzi do nas Jezus krzyczac: Kurna, ja rzucilem ogien na ziemie, na twoje serce, PRAGNE, aby plonelo! A ty co? Tym ogniem faceci i kochane damy jest nic innego jak PRAGNIENIE! Pragnienie prawdziwego zycia, milosci i wolnosci ukierunkowane na Boga! Jak to zrobic? Dzisiaj rano musialem pojechac do miasta, 30km. Wracajac, w samo poludnie, musialem kilka dobrych kilosow zasowac przez pustynie. Slonce palilo w lepetyne jak szalone, woda juz mi sie skonczyla na starcie, zostalo tylko jedno, isc! Gdy tak szedle zaczolem rozmawiac z Lordem o moich pragnieniach. O najblizszym koncercie PaiRockers, wielkim spotkaniu dla kilku tysiecy mlodych ludzi, o wyprawie na 6 tysiecznik Wayna Potosi w Boliwi, o wielkiej wyprawie na Biegun Poludniowy. Nagle sie zorientowalem, ze ide bardzo szybko. Dlaczego? W glowie bylo pragnienie: napic sie zimnej wody z lodowy, no lepiej zapodawszy, zimnego browarka! Gnalem, poniewaz mnie meczylo pragnienie (ooo, nie tylko lyku browara:))! Lord przeja paleczke mowiac: Pragni tego o czym mi mowisz! Ale cos jeszcze najwazniejszego: PYTAJ MNIE, CO MAM W ZANADRZU DLA CIEBIE. Tu jest ukryty ten sekret. Kiedy codziennie zaczolem sie pytac Lorda: CO DZIS PRZYGOTOWALES DLA MOJEGO SERCA? Moje zycie sie zmienilo!!! Wypisalem te slowa na scianie mojej celi zakonnej, abym nigdy nie zapomnial sie Go pytac! On mnie zaskakuje a mnie chce sie zyc, poprostu gnam do Nieba! Nie rozmawiaj z Bogiem o twoich potrzebach, zacznij z Nim rozmawiac o twoich PRAGNIENIACH!

1 komentarz:

em pisze...

wie Ojciec, jestem tak tępa, ze wcale nie wyczaiłam :) a zdanie - cenne. moze tez je przyswoję :>