Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

środa, 17 lutego 2010

Umartwienie

No to zaczynamy Czas Łaski, Wielki Post! Wszystko się zaczyna od popiołu... Nie wiem, czy kumasz, ale nasza egzystencja też się tak zaczęła. Z prochu ziemi uczynił nas Pan! Ogarniasz cały ten "teatr" posypania glów popiołem? Po pierwsze: to NIE TEATR! Chodzi o nawrócenie. Jakie? Jak? Widzisz, nasz problem tkwi w tym, że zawsze winnych szukamy poza sobą. Swiat jest zły, to ludzie są źli, to diabeł nas atakuje, to ciśnienie spadło, kotlet był za tłusty, zupa za gorąca... Zawsze, kurtka, coś! Ale to coś TO JESTEM JA! Gdy przy 210km/h wypadasz z zakrętu, trudno obwiniać drogowców, że źle wyprofilowali nawierzchnię. Zobacz, ilu z nas żyje takim programem myślenia! Jestem OK! Niwiniątko! Z prochu powstałeś, kolego i prochem jesteś! Popiół i Wielki Post nam przypomina, że sami nic dobrego nie osiągniemy w życiu! OK, sam możesz osiągnąć masę rzeczy, ale czy te rzeczy, osiągnięcia, czynią Cię szczęśliwym?! Wydostać się z niewoli siebie samego! O takie nawrócenie chodzi Bogu! Przybiec do Niego, biec za Nim, możemy tylko wtedy, gdy zostawimy siebie!!! Ile rzeczy w swoim życiu konsultujesz z Bogiem? A ile czynisz na własną rękę? Kumasz bazę? Zobacz, jak jesteś przeprogramowany! Praktyki Wielkopostne mają mi pomóc odkryć prawdę, że jestem prochem, tzn.: bez Boga moje życie nigdy nie zadziała!!!

Brak komentarzy: