Blog prowadzony przez dwóch franciszkanow: o. Adama pracującego w Niemczech i o. Dariusza pracującego
w Polsce. Znajdują się tu ich przemyślenia na temat wiary i misji.

Strona domowa http://ad.minorite.cz/

sobota, 22 grudnia 2007

Własność Pana

Oto oddaję go Panu !
Bardzo często w duchackim slangu pojawia się takie wezwanie ”oddaj to Panu”. Historia Samuela pokazuje, że Pan traktuje na serio nasze słowa i na serio bierze nasze obietnice.
Mam to szczęście, że na własnej skórze mogłem się o tym przekonać. Wielu zdarzeń w moim życiu nie rozumiałem, choć często zastanawiałem się nad dziwnym splotem i nad wspaniałą reżyserią. Wszystko stało się jasne, kiedy tuż przed ślubami wieczystymi dostałem list od Mamy, w którym napisała mi, że kiedy chodziła ze mną w ciąży, już wtedy oddała mnie Panu. Powiedziała Mu: Jeśli to będzie chłopiec – pragnę, aby był Twoim sługą jako kapłan.
Pan przyjął, to co sam wcześniej dał.
Dziś jednak nie wystarczy ten gest. Ten gest oddania musi być przeze mnie powtórzony. Musi to być również mój gest.
Powtórzyłem go zatem w dniu swoich ślubów.
A teraz? Czy mogę powiedzieć, że całkowicie należę do Pana?
Każdego dnia widzę Jego wielką delikatność w sięganiu po to, co jest Jego. Cały czas – za każdym razem się pyta – czy chcesz?I jeszcze raz widzę wyraźnie prawdziwość słów św. Pawła:
„Raz wybrawszy wciąż wybierać muszę."

Brak komentarzy: